ACTIVITATS


ACTIVITATS MATÍ

  • Treball per projectes: consisteix a organitzar els continguts sobre la base d'un eix central en funció de les necessitats i els interessos. Els infants tenen l'oportunitat d'interrelacionar conceptes, adquirir nous coneixements i que aquests siguin significatius, potenciar l'autonomia personal, aprendre a través dels encerts - errors, entre d'altres.
  • Experimentació i art: a través de diferents tècniques plàstiques i amb l’ús de materials naturals (farina, llavors, llegums, iogurt, etc.) s’estimula la part creativa i artística dels infants amb l’objectiu que puguin expressar-se i mostrar les seves emocions.




  • psicomotricitat: en els primers anys de vida predominen els jocs de moviments, que ajuden els infants a prendre consciència del seu esquema corporal, a formar la pròpia imatge i a relacionar-se amb l’entorn. A través de la psicomotricitat els infants desenvolupen la percepció, l’esquema corporal, la coordinació i l’expressió corporal. 


  • Emocions: a través dels contes els nens i les nenes efectuen un reconeixement de les pròpies emocions. Aquest recurs educatiu i lúdic provoca que els sentiments que apareixen a la narració es transformin en símbols i els desitjos es reflecteixin en els personatges amb els quals s’identifiquen de manera inconscient. 


  • Racons: consisteix en la creació d’espais de joc organitzat a l’aula, on s’agrupen materials d’acord amb els interessos de les edats infantils. A l’aula tenim el racó de la casa, el taller mecànic, les construccions, la biblioteca i el mercat. 


  • Joc heurístic: permet als infants posar en pràctica d’una manera creativa i divertida l’aprenentatge a partir de l’encert-error. Aquesta activitat permet que els infants investiguin i explorin per iniciativa pròpia, amb les condicions adequades i els materials adients, els quals no són joguines, sinó materials inespecífics.


  • Taula de llum: aquest recurs ens permet crear un espai d’aprenentatge atractiu i acollidor. És un excel·lent font d’informació multisensorial on la vista i el tacte prenen especial protagonisme. 


  • Música: les sessions durant el curs aniran a càrrec de la Núria Calaf, professora certificada en educació musical primerenca. Ofereix al nen/a l'experimentació i descoberta tot escoltant, imitant, creant i compartint a través de cançons, sons, danses, instruments, moviments, audició i relaxació.
          L'activitat va a càrrec de l'AMPA de la Llar d'Infants


  • Minimons: els infants posen en joc la creativitat i la imaginació a partir d'objectes quotidians de diferents materials, que poden ser utilitzats per a qualsevol altra funció que de la seva original.


  • Ioga: permet als infants introduir-se en el món del ioga de manera suau i divertida. A través d’aquest recurs l’infant té l’oportunitat de conèixer el propi cos, potenciar l’equilibri i iniciar-se en el control de la respiració i la calma. 
  • L’hort: els infants observaran i exploraran les característiques dels diversos elements que formen part d’aquest ecosistema. Els nens i les nenes en tindran cura durant el curs, plantaran les llavors i el planter, el cuidaran regant-lo i traient les males herbes i efectuaran la collita dels aliments.


ACTIVITATS TARDA

  • Anglès: els infants aprenen l’anglès a través d’activitats participatives, flexibles, lúdiques i immersives, ja que les sessions es fan íntegrament en aquest idioma. L’infant al moure’s en un entorn plurilingüe té més facilitat per aprendre l’idioma i perfeccionar la fonètica.


  • Petits lectors: els nens i les nenes es familiaritzen amb la lectura i la visualització de contes de manera autònoma. L’objectiu és que comencin a fer ús dels contes amb respecte  i en gaudeixin una estona tranquil·lament. 


  •  Lliure: fem una assemblea i a través del diàleg els infants decideixen a quin espai volen anar i amb què volen jugar. 
  • Logicomatemàtic: fomentem el desenvolupament cognitiu a través del càlcul matemàtic adaptat a l’edat de l’infant i les seves capacitats.  


  • Habilitats manuals: afavoreix el desenvolupament de la psicomotricitat fina, com també fomenta la coordinació oculomanual. 

*Sortides i festes tradicionals: durant el curs celebrem diverses festes tradicionals com la Castanyada, Nadal, Carnestoltes, Pasqua i Sant Jordi, com també el dia dels Drets dels Infants, el Dia de la Pau i la festa de final de curs. També efectuem sortides al poble i a l’entorn rural.



No hay comentarios:

Publicar un comentario